vrijdag 17 juli 2015

July journaling challenge #13: Dag naar Terschelling (Nature)



Eigen foto: Terschelling 2015 !!

Hee allemaal! Toen ik 'nature' op het lijstje van de july journaling challenge zag staan, wist ik me er werkelijk geen raad mee. Ik weet niet veel van de natuur en ik zou er ook geen compleet artikel over kunnen schrijven. Eventjes dacht ik erover na om deze dertiende challenge te vervangen door iets anders, maar nee. Ik wil ook deze uitdaging aangaan. Daarom zal ik als 'natuur' - artikel op ItsAllAboutMarly een verslag delen over gisteren. Ik ben gisteren namelijk met mijn ouders naar Terschelling geweest voor een dag. Terschelling is voor ons als een tweede thuis, we zijn er al zo vaak geweest. Maar zoals altijd was het weer een fijne dag daar! Wel moesten we..

Vroeg opstaan
Omdat we maar een dag gingen, wilden we deze natuurlijk wel goed meenemen. Dit betekende opstaan rond half zes 's ochtends. Dat was best wel een dingetje aangezien ik de nacht daarvoor een slaapfeestje heb gehad waarbij we wakker waren tot vier. Maar goed, het was de moeite waard aangezien we rond half tien zaten te 'koffie drinken' op het eiland. 

Snel naar het eiland
's Ochtends zijn we met één van de twee snelle boten, de Tiger, naar Terschelling gevaren. Met de snelle boot duurt de tocht, in plaats van twee uren, drie kwartier. Op een snelle boot mag je niet wandelen en dus zat iedereen drie kwartier op zijn plaats. Ik heb de tijd gebruikt om te lezen in mijn boek Dwaaleiland, dit boek heb ik inmiddels uit. Door het lezen ging de tijd heel snel. De drie kwartier waren voorbij voor ik het doorhad.



Zeezicht
We hebben 'koffie' gedronken bij Zeezicht. Dit is een restaurant op West-Terschelling. 'Koffie drinken' houdt in dat mijn ouders aan de koffie zaten maar ik een glaasje fris koos. Alle drie hebben we genoten van een stuk Cranberry kwarktaart. Terschelling staat namelijk bekend om zijn Cranberry. Je kunt hier Cranberry thee kopen, taart of gerechten met deze vrucht bestellen en natuurlijk de vrucht zelf proeven. Er is zelfs een Cranberry museum. Zelf ben ik niet heel erg fan van de Cranberry. Ik lust ze wel maar vind de ietwat bittere nasmaak niet zo fijn. De taart vond ik wel lekker, een flinke dot slagroom er bij. Heerlijk. (Eventjes spijbelen van het gezonde, normale eetpatroon.)


Eigen foto

SURPRISE!
De dag voor we naar Terschelling gingen, heb ik gebeld met één van mijn favoriete zaakjes daar: De Dis. Dit is een broodjeszaak op West-Terschelling. Bij de Dis kun je niet alleen eten, je kunt er ook een picknickmand bestellen. Dit heb ik gedaan als verrassing voor mijn ouders. Het was een groot succes. :) Vlakbij het groene strand hebben we gepicknickt met uitzicht op de zee. 



Prachtige omgeving
Het wad maar ook de duinen.. Prachtig is het op Terschelling. En dan hebben we het nog niet eens over het mooie, brede strand. We hebben deze keer niet zoveel foto's gemaakt, omdat we maar een dag hadden om al het moois weer te zien en het ons tweede thuis is. Een dag naar Terschelling is eigenlijk gewoon ook veel te kort. Ik wilde ook helemaal niet weer weg. :) Hieronder zien jullie een impressie van hoe Terschelling eruit ziet. 


Eigen foto

Eigen foto

Eigen foto

We hebben gefietst, we hebben gewinkeld, nog meer gefietst.. Maar ook zijn we natuurlijk..

Op het strand geweest
Om mijn moeders woorden te gebruiken moet je het strand hebben gezien als je op een waddeneiland bent. Halverwege de middag kwamen we op het strand van Formerum aan. Het was fijn om hier weer te zijn. Op het strand komt er zelfs over mij, stresskip eerste orde, een laag rust heen. Ik voel me relaxed en fijn op het strand. Ik geniet ervan of het warm is of niet. Het gevoel van mijn voeten in het zand, mijn schoenen in mijn hand en mijn haren in de wind.. Lopen of rennen langs de vloedlijn, een stukje de golven in lopen.. Ik hou van het strand! Magische plek. 


Eigen foto

Eigen foto

Eigen foto

Al met al was het een geslaagde dag op het eiland. We hebben ook nog iets gedronken in een pannenkoekenrestaurant in Midsland. Het restaurant heet 'Hans en Grietje' en heeft meer dan zestig soorten pannenkoeken. Helaas was er geen tijd meer om hier ook een hapje te eten, dit hebben wij op de boot gedaan. In dit restaurant stonden megapotten Nutella, voor de kinderpannenkoeken met Nutella. Gaaf om een keer zo'n grote pot in het echt te zien.

Well, dit was mijn dag op Terschelling. De volgende keer gaan we weer langer en mag Hilly ook mee. Ik kijk er nu al naar uit.  Ik wens jullie een fijne avond en spreek jullie graag morgen weer. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten