dinsdag 28 juli 2015

July journaling challenge #27: A Disney view from today

Hee allemaal! Vandaag ben ik naar de Disney winkel / Pooh shop in Helmond geweest. Zoals sommigen van jullie misschien wel wisten, wilde ik hier heel graag naar toe. Vandaag was het dan eindelijk zover. En het was in één woord geweldig. Ik kan het nog steeds amper geloven dat ik er nu echt ben geweest. Om het toch maar te geloven heb ik mijn Stitch tsumtsum maar naast mijn laptop gezet. Ja Marianne, je bent echt in een winkel vol Disney geweest. It happened. 


Vanochtend vertrokken we aan de vroege kant naar Helmond, aangezien het vanuit Friesland best een stukje rijden is. Het was slim geweest om de avond van tevoren vroeg te gaan slapen, dit is me niet gelukt. Ik heb tot laat zitten opzoeken wat er allemaal te vinden was in die winkel en een lijstje gemaakt met wat ik nou het aller allerliefst wilde kopen om vast keuzes te maken. (Disney artikelen zijn niet de goedkoopste.) Ik bedacht wat voor bedrag ik wilde gebruiken voor het dagje Disney winkel, ik had voor dit moment gespaard. Dit deed ik omdat ik mezelf ken. Zodra ik in zo'n winkel sta, word ik helemaal hyperdepiep en is helder nadenken een stuk lastiger.


Na een lange tocht in de auto waren we in Helmond. We zochten de straat van de winkel en opeens zag ik hem. Een spandoek met 'Pooh shop', een Olaf achter het raam en een enorme winnie de Pooh buiten. Het leek eerst wat donker binnen waardoor ik, ondanks de openingstijden die we op de site hadden bekeken, begon te twijfelen. Misschien was hij wel dicht?! Dan hadden we dat hele stuk voor niks gereden. Ook was ik vreemd genoeg van te voren bang voor een teleurstelling. Net zoals Rapunzel bang was dat de zwevende lichtjes waar ze al haar hele leven naar toe wil, niet zo speciaal waren als ze zich voorstelde. Naar de Disney winkel in Helmond was ook mijn droom en dat het uitkomen van deze droom opeens zo dichtbij kwam, dat was toch best wel een beetje eng. Stel je voor dat ik me alles veel mooier voor had gesteld dan het uiteindelijk bleek te zijn? Maar niets is minder waar.



Toen ik een stap in de winkel zette, wist ik niet waar ik moest kijken. Het is niet een enorme winkel of zo, maar overal waar ik keek zag in Disney. Ik was in het 'Disney walhalla' (zoals mijn moeder het lachend noemde) terecht gekomen. Disney animator dolls, tsum tsums, de meest mooie beeldjes, knuffels, sieraden, kerstversieringen.. We hebben een paar uren in de winkel doorgebracht om alles goed te kunnen bekijken. Uiteindelijk heb ik van mijn spaar- en vakantiegeld een aantal dingen gekocht; Een echt lijkende Jasmine uit Aladdin, een mok uit Alice in Wonderland, een mok met Bashful van de zeven dwergen erop, een beeldje van de dwerg Happy, een beeldje van Olaf die ruikt aan een bloem en een beeldje van Lilo en Stitch. Ook heb ik twee keer de tsum tsum van Stitch gekocht. Eentje voor mij en eentje voor mijn zusje. Ik zal nog een aantal foto's bij dit artikel voegen om de sfeer er nog wat meer in te brengen. 





Ik geloof dat ik niet uitgepraat raak over vandaag.. Toch lijkt het me een goed idee om zo langzamerhand naar een slot van het artikel toe te werken. Maar nog heel, heel eventjes over de winkel zelf. Er werd dus continue Disney muziek gedraait en ook alleen maar Engelstalige liedjes. Originele liedjes. Ik kende bijna ieder liedje en iedere film kwam wel aan bod. De mensen in de winkel waren heel vriendelijk, grappig en hebben ons warm ontvangen. Ik zou er zeker weer terug komen. In de winkel kwamen ook mensen uit Frankrijk en België toen wij er waren. Wij kwamen dus niet van het verst. Het was leuk om in die winkel andere Disney fans mee te maken, die net zo hyper waren als ik zelf. :)

Goed, met deze mooie ontmoetingen in mijn achterhoofd wil ik graag dit artikel afsluiten. Ik wens jullie allemaal nog een fijne en magische avond. Ik spreek jullie snel weer! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten